Sztanga – idealny sprzęt do kształtowania sylwetki

Osobom nie związanym bezpośrednio ze sportem, sztangi mogą kojarzyć się z mężczyznami wielkiej postury, wyciskającymi kilkadziesiąt kilogramów z wielkim wysiłkiem. Na przestrzeni lat sprzęt ten przeszedł jednak transformację stając się bardzo uniwersalny. Obecnie, stanowi jeden z najlepszych elementów kształtowania sylwetki, zarówno mężczyzn jak i kobiet.

Z czego składa się sztanga?

Sztangi składają się z 3 następujących elementów:

– gryf – drążek, za który osoba ćwicząca chwyta sztangę,

– obciążniki – krążki nakładane po obu stronach, dostosowuje się je do rodzaju ćwiczeń i osoby, która będzie je wykonywać,

– zaciski – zabezpieczenie przed zsunięciem się obciążników.

Ćwiczenia ze sztangą – dla kogo?

Obecnie na rynku istnieje duża liczba różnego rodzaju sprzętów do ćwiczeń. Sztangi stanowią jedną z lepszych opcji zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych osób. Dzieję się tak dlatego, iż posiadają one wiele możliwości zastosowania. Dobre będą zarówno do ćwiczeń siłowych i bicia rekordów, jak i zajęć z elementami fitnessu. Dużym plusem jest możliwość doboru obciążenia samego gryfu. Można wybrać gryf żeliwny, który waży nawet kilkanaście kilogramów i sam w sobie stanowi obciążenie. Sztangi żeliwne częściej używane są przez osoby wykonujące ćwiczenia typowo siłowe. Lżejsze gryfy mają zastosowanie w klubach fitness, do zajęć grupowych typu body pump. Są to ćwiczenia fitnessowe opierające się na wytrzymałości oraz sile. Ich celem jest redukcja tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym wzmocnieniu mięśni i poprawie kondycji. Dużym plusem zajęć jest to, że ćwiczenia wykonywane są w rytm muzyki i posiadają układ choreograficzny. Jest to świetna opcja dla kobiet, które chciałyby spróbować ćwiczeń ze sztangą, jednak boją się zacząć same. Podobne ćwiczenia z powodzeniem wykonywać można w domu. Alternatywą będą również filmy udostępniane przez trenerów w mediach społecznościowych.

Dlaczego warto ćwiczyć ze sztangą?

Prawdą jest, iż każda aktywność fizyczna jest ważna i dobra dla naszego organizmu. Warto jednak spróbować ćwiczeń ze sztangą. Na początek wystarczy gryf i kilka krążków, dzięki którym możliwa będzie progresja ciężaru. Już po miesiącu regularnych ćwiczeń, można zobaczyć pierwsze efekty. Jakie? Ogólną poprawę zdrowia, więcej siły, ubytek tkanki tłuszczowej, lepszą kontrole nad własnym ciałem. W czasie treningu siłowego angażowane są mięśnie całego ciała, poprawia to jego wytrzymałość. Plusem dla kobiet jest również pozytywny wpływ ćwiczeń na jakość skóry. Trening ze sztangą pomaga w walce z cellulitem. Jest to jeden ze sprzętów, który niewątpliwie warto mieć w swoim domu. Regularne ćwiczenia na pewno przyniosą spodziewane efekty.